Rondreis door Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Clasina Debets - WaarBenJij.nu Rondreis door Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Clasina Debets - WaarBenJij.nu

Rondreis door Sri Lanka

Door: Clasina

Blijf op de hoogte en volg Clasina

11 Mei 2013 | Sri Lanka, Colombo

Op 28 juni vertrekken we voor een 21-daagse rondreis door Sri Lanka. Hieronder het programma:

dag 1 Düsseldorf - Colombo

Vertrek vanaf Düsseldorf, via Dubai, naar Colombo.

dag 2, 3 en 4 Indische Oceaan

Transfer naar ons strandhotel met zwembad, waar je kunt acclimatiseren van de reis. 's Avonds gezellig welkomstdiner. Tijdens het verblijf maken we een rondrit door het vissersdorpje Negombo, waarbij we onder meer de leuke vismarkt bezoeken. Ook maken we een schitterende safari per boot door de dichtbegroeide lagune van Ranweli.

dag 5 Indische Oceaan - Anuradhapura

Vandaag gaan we op weg naar Anuradhapura, eeuwenlang de hoofdstad van Sri Lanka en daarom tegenwoordig de belangrijkste historische stad van het land. Hier kun je vele tempels en ruïnes uit de oudheid bewonderen.

dag 6 Anuradhapura - Sigiriya/Dambulla

In de ochtend gelegenheid om een bezoek te brengen aan de oude stad Anuradhapura met tal van overblijfselen uit een rijk verleden, zoals paleisruïnes, tempels en de heilige boom, nog altijd een belangrijk bedevaartsoord (optioneel). In de middag rijden we via een schitterende route naar Sigiriya/Dambulla, waar we drie nachten verblijven in ons sfeervolle hotel.

dag 7 Sigiriya/Dambulla

In de morgen is het mogelijk om de oude koningsstad Polonnaruwa met de fraaie tempels en uit rots gehakte boeddhabeelden te bezoeken (optioneel). In de middag maken we een schitterende safari per jeep door een National Park in de omgeving, waar vele wilde olifanten te zien zijn.

dag 8 Sigiriya/Dambulla

In de morgen maken we een wandeling door het dorpje Kalapuraya, waarbij je kennismaakt met de lokale bevolking en haar gebruiken. Tevens drinken we thee bij één van de dorpsfamilies en bezoeken we een lokaal schooltje. De rest van de dag is vrij of heb je de mogelijkheid om een bezoek te brengen aan de imposante rots van Sigiriya met het fort van koning Kasyapa en de beroemde fresco's van de Wolkenmeisjes (optioneel).

dag 9 Sigiriya/Dambulla - Matale - Kandy

We brengen eerst een bezoek aan de rotstempels van Dambulla. Het uitzicht over de vallei is adembenemend! Hierna rijden we naar Matale voor een bezoek aan de exotische specerijentuin en gaan vervolgens naar Kandy, de oude koningsstad, gelegen in de schitterende groene vallei.

dag 10 Kandy - Pinnawela - Kandy

Vandaag ga je naar Pinnawela, waar in de jungle vele olifanten de afgelopen jaren zijn opgevangen. Een fantastisch schouwspel om te zien hoe ze een bad nemen in de rivier en met elkaar spelen in het water, daarnaast bezoeken we de beroemde botanische tuinen van Kandy.

dag 11 Kandy

De Tempel van de Tand van Boeddha staat op het programma, hier maken we een kleurrijke mee met oorverdovend getrommel. In de avond zien we een optreden van de traditionele Kandy vuurdansers.

dag 12 Kandy - Nuwara Eliya - Bandarawela

Vandaag rijden we door de prachtige theeplantages richting het koloniale stadje Nuwara Eliya op een hoogte van 1900 meter. De route die we afleggen is adembenemend en onderweg zien we de vele theepluksters aan het werk. Eventueel kunnen we een stukje per eenvoudige lokale trein afleggen. We bezoeken tevens een theefabriekje, waar het hele proces van thee maken wordt uitgelegd. Voor de overnachting rijden we door naar het plaatsje Bandarawela.

dag 13 Bandarawela

Vrije dag. Vandaag kun je bezoek te brengen aan het National Park Horton Plains. Op deze ongerepte hoogvlakte van meer dan 2000 meter hoogte is het landschap heel anders dan in de rest van het land. U maakt een korte trek naar World's End, een prachtig uitzichtspunt boven een afgrond van 600 meter vanwaar u mijlenver kunt kijken. Bij helder weer kunt u zelfs tot aan de Indische Oceaan kijken (optioneel).

dag 14 en 15 Bandarawela - Ella - Hambantota

We vervolgen onze route door de prachtige omgeving naar Ella en Tissamaharama. Je verblijft twee nachten in de omgeving van Tissamaharama in een comfortabel hotel met heerlijk zwembad op één van de mooiste plekjes van Sri Lanka! Tijdens het verblijf heb je de mogelijkheid om een safari te maken door het Yala National Park of het Bundala Vogelreservaat (optioneel).

dag 16 Hambantota - Galle - strandverblijf

We rijden langs de schitterende zuidkust van Sri Lanka naar Galle voor een bezoek aan de prachtige ommuurde VOC-stad. Vervolgens op weg naar ons strandhotel aan de zuidwestkust.

dag 17 t/m 20 Strandverblijf

Verblijf in het comfortabele strandhotel met zwembad aan één van de allermooiste stranden van Sri Lanka direct gelegen aan zee, omzoomd door vele tropische palmbomen.

dag 21 Colombo - Düsseldorf

Vlucht vanaf Colombo naar Düsseldorf, waar je dezelfde dag nog aankomt. Einde van een prachtige rondreis.

• 11 Mei 2013 - 17:30

Bart:

Zo, is er weer geboekt? Ziet er weer goed uit. Op naar 28 juni!!

• 11 Mei 2013 - 17:35

Clasina Debets:

Hey Bart,

Big Brother is watching us! Hahaha....leuk dat je weer gaat 'meereizen'!

Nog even geduld voor ons eerste echte reisverslag!

• 11 Mei 2013 - 19:26

Ann:

Wauw...als je dit leest, krijg je er al gelijk zin in !
    Vooral die natuur, olifanten, theeplantages, die boedda's uit rots gehouwen...
    Wordt beslist weer een droomreis en -vakantie onder wuivende palmen ! Enjoy !

Clasina

Op 28 juli 2014 gaat een lang gekoesterde wens voor ons in vervulling. Hoog op onze bucketlist stond een reis naar Het dak van de Wereld, gecombineerd met de hoogtepunten van China. dag 1 Amsterdam - Chengdu Vertrek van Schiphol voor uw vlucht naar Chengdu, waar u de volgende dag aan komt. dag 2 Chengdu Aankomst in Chengdu, een stad met mooie tempels en theehuizen, die bekend staat om zijn reuzenpanda's. De provincie Sichuan wordt bovendien geroemd om zijn heerlijke en pittige gerechten. Voordat u incheckt in het hotel gaat u genieten van een heerlijk kopje thee in een lokaal theehuis, dé plek om het dagelijks leven van de Chinezen te aanschouwen en bezoeken een plaatselijke markt. Vervolgens transfer naar uw hotel. dag 3 Chengdu - Emei berg Via een korte, maar mooie rit komt u bij Emeishan, één van de vier heilige, boeddhistische bergen van China. Velen zien deze plaats als de oorsprong van het taoïsme. De berg, met een hoogte van 3.099 meter, is vaak in een mysterieuze mist gehuld en er hangt een serene sfeer. Met een kabelbaan gaat u naar de Wannian tempel om vervolgens naar het 'Paviljoen van de Zuivere Klank' te wandelen. Hier weerkaatst het geluid van twee rivieren die samen komen. U overnacht op de berg in een verzorgd guesthouse bij de tempel. Onvergetelijke ervaring om 's morgens de gebeden van de monniken te horen en de zonsopgang te aanschouwen. dag 4 Emei berg - Chengdu Na het ontbijt gaat u met de kabelbaan terug naar beneden en vervolgt u de weg naar Leshan Bij Leshan brengt u een bezoek aan de Stenen boeddha, die aan de voet van de Lingyun heuvel ligt. Het is een gigantisch boeddhabeeld van wel 71 meter hoog, geheel uitgehakt uit de bergwand! De Boeddha is meer dan 1.200 jaar geleden gemaakt tijdens de Tang dynastie. U overnacht in Chengdu. dag 5 Chengdu - Lhasa U vliegt vandaag naar naar Tibet. De vluchttijd bedraagt ongeveer twee uur. De luchthaven ligt op circa 45 kilometer van de stad, u rijdt via een prachtige route naar Lhasa, hoofdstad van Tibet. U maakt een korte stadstour door het oude stadje, waarna u de rest van de dag vrij heeft om te acclimatiseren en te wennen aan de hoogte. Lhasa ligt op een hoogte van circa 3.700 meter dag 6 Lhasa Deze dag is ter vrije besteding. U kunt naar de kloostertuin van het Sera klooster gaan waar u het dagelijks debatteren bij woont van de monniken (optioneel). Ook kunt u een bezoek brengen aan het Nobulinka Zomerpaleis (optioneel). dag 7 Lhasa Vandaag krijgt u een uitgebreide stadstour. U bezoekt het Potala paleis dat hoog op de berg is gebouwd en uitkijkt over de stad. Vroeger was dit de residentie van de Dalai Lama. Dit enorme ommuurde complex wordt onderverdeeld in het witte en het rode paleis. Vervolgens naar de Jokhang tempel, waar pelgrims met de klok mee rondom de heilige gebedsmolens lopen. Net daarbuiten ligt de levendige Barkhor bazaar waar kooplui hun marktkraampjes met fel gekleurde sieraden, gebedsmolens en klankschalen aanprijzen. Een goede plek om een mooi souvenir voor thuis te vinden. dag 8 en 9 Lhasa Twee vrije dagen om rond te dwalen door deze fotogenieke plaats met zijn kleurrijke bevolking. U kunt een tocht maken naar het schitterende Yamdrok meer (optioneel). dag 10 en 11 Lhasa - Xi’an We laten dit fascinerende land achter ons om per trein verder te reizen naar Xi’an. U vertrekt in de ochtend van dag 10 om in de avond van dag 11 aan te komen in Xi'an. U beleeft een schitterende treinreis. Vroeger was dit de hoofdstad van vele Chinese dynastieën. Transfer naar uw hotel. dag 12 Xi'an Na het ontbijt brengt u een bezoek aan het wereldberoemde Terracotta Leger van Keizer Qin, één van de hoogtepunten tijdens deze reis. De 6.000 manshoge stenen soldaten en strijdagens hebben allemaal een ander gezicht en haardracht. Zij bewaakten samen met paarden het verborgen graf van Keizer Qin. Bij toeval werd deze plek in 1974 ontdekt door een boer. Nog steeds is men bezig met de opgravingen en is niet alles blootgelegd. In de middag bezoekt u per fiets de eeuwenoude stadsmuur en de kleurrijke Islamitische wijk, een fascinerende buurt met smalle straatjes en vele antiekwinkeltjes. dag 13 Xi’an - Beijing Per sneltrein naar Beijing. In Beijing kunt u in de middag optioneel de zomerresidentie van de keizer bezoeken, het Zomerpaleis, waarbij u tevens een boottocht maakt. dag 14 Beijing Vandaag maakt u een prachtige excursie naar één van de zeven wereldwonderen, de Grote Muur. Circa 85 kilometer ten noorden van Beijing ligt de beroemde Grote Muur, ruim 6.000 kilometer lang. Terecht wordt deze beschouwd als één van de wereldwonderen. U rijdt via een prachtige route door de bergen en wandelt een stukje over de slingerende muur. dag 15 Beijing Vandaag is ter vrije besteding. U kunt bijvoorbeeld de wereldberoemde Verboden Stad bezoeken, waar eeuwenlang de keizers van China regeerden. Behalve de honderden concubines en de hofhouding mocht geen sterveling de Stad betreden. Binnen de stadsmuren vindt u paleizen met troonzalen, bronzen leeuwen, vergulden draken, koperen wierookvaten en keizerlijke tuinen. Een wandeling door de Verboden Stad is absoluut één van de hoogtepunten van uw reis! Vervolgens bezoekt u de Tempel van de Hemel. De keizer kwam hier twee maal per jaar om te bidden en danken voor een goede oogst. Tevens bezoekt u tijdens deze excursie de levendige antiekwijk. ’s Avonds kunt u een acrobatische voorstelling bijwonen. Alle excursies op deze dag zijn optioneel. dag 16 Beijing - Amsterdam Transfer naar de luchthaven voor uw terugvlucht naar Nederland, waar u nog dezelfde dag aankomt

Actief sinds 19 Mei 2010