De vliegreis en Lima, de hoofdstad van Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Clasina Debets - WaarBenJij.nu De vliegreis en Lima, de hoofdstad van Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Clasina Debets - WaarBenJij.nu

De vliegreis en Lima, de hoofdstad van Peru

Door: quaedvliegjes

Blijf op de hoogte en volg Clasina

12 Juni 2011 | Peru, Lima

We zijn gearriveerd, in Lima, de hoofdstad van Peru!

Om 3.15 uur (Ned. tijd, 11 juni) zijn we opgestaan voor onze lange reis. Om 8.00 uur vertrok ons vliegtuig vanaf Brussel naar Madrid en in Madrid konden we vrijwel direct overstappen op ons vliegtuig naar Lima. Met een half uur vertraging zijn we toen vertrokken.

Het was een lange en vermoeiende reis (24 uur reizen). Emma heeft 2x geslapen gedurende de 2e vlucht en we hebben ons goed geamuseerd in het vliegtuig. Ze is superlief geweest. In het vliegtuig heb ik bijles spaans gekregen van een Peruaanse, oudere vrouw, die onze reisgids bladzijde voor bladzijde heeft doorgespit en precies wist waar alles was. Als ze iemand in het boekje zag met een bepaald hoedje, wist ze van welke streek deze persoon kwam. Wel lachen, want zij las dus de Nederlandse teksten en haar uitspraak was nog goed ook.

We hadden direct onze bagage bij aankomst en wilden onze huurauto gaan halen, maar dat was nog even lastig. Omdat we eerder waren geland, moesten we een half uur wachten en daar stond een man met een groot bord te wachten met "Patrick Quaedvlieg" erop. We werden met een busje naar Europcar in een wijk van Lima gebracht en daar duurde het nog een tijd voordat alle papieren waren ingevuld en we onze auto kregen. Emma werd toen wel erg moe. Het navigatiesysteem was er alleen nog niet, maar dat zouden ze een dag later afleveren bij het hotel. Een van de medewerkers heeft ons toen naar het hotel (La Paz aparthotel in Miraflores) gereden en heeft zelf een taxi terug genomen. Eerst gestopt bij een grote supermarket (24/7 open) en een paar broodjes, water en melk ingeslagen. We konden direct in ons hotel aangekomen ons bed induiken, dus dat was geweldig! Eindelijke fatsoenlijk slapen. Ik (Clasina) was zo moe dat ik duizelig was ervan. Het leek wel of ik zeeziek was.

Vanmorgen om 6.30 uur opgestaan (behalve papa, die heeft lekker uitgeslapen), dus zijn Emma en ik wat gaan kleuren en tekenen. We hebben een mooi hotel/appartement. Lekker ruim, beetje gedateerd, maar schoon, dus dat is perfect. Een woonkamer met keuken apart, een badkamer met lig/zitbad en een slaapkamer apart.

Vandaag zijn we onze toeristenwijk Miraflores in Lima gaan verkennen. De wijk waar alles zich heeft afgespeeld met Yoran van der Sloot, die ook hier in Lima vastzit. Miraflores is de uitgaansbuurt met overal Casinos met knipperende lampjes, restaurantjes, barretjes, discos enz. Alles is op loopafstand. We zijn eerst naar Parque Kennedy gelopen. Een prachtig, goed verzorgd familiepark in het centrum van Miraflores. Omdat het zondag is vandaag is er vanalles te doen. Zo kun je er meedoen in een grote ronde arena aan danceworkouts. Een populaire sportdocent staat op opzwepende muziek te dansen en iedereen kan zich hierbij aansluiten en meedoen. Van kleine kinderen tot bejaarde vrouwen staat mee te swingen, waarbij de Latinomuziek uit boxen knalt. Heerlijk, je kunt gewoon niet stil blijven staan. Daarnaast is een grote speeltuin met kunstgras aangelegd, waar Emma haar energie kwijt kon en heerlijk heeft gespeeld. We zijn naar de kerk aan de rand van het park geweest, waar een kerkdienst aan de gang was met livemuziek en zingende kinderen.

Daarna nog naar het strand gelopen, waar paragliders en condors de lucht versierden. Bij het strand is een gigantisch winkelcomplex in diverse trapsgewijze etages. Alle winkels en restaurantjes zijn naar het strand gericht. Het strand heeft geen zand hier, maar stenen en aangezien het ca. 20 graden is met een koele wind vanaf zee, is het niet aangenaam om over het strand te lopen. Het winkelcentrum daarentegen biedt genoeg ander vertier en waarschijnlijk gaan we hier vanavond uit eten. Het is hier nu 16.15 uur.

Bij het strand ligt nog een ander park, Parque Amore (de naam zegt het al), waar we straks nog gaan kijken. Het park lijkt op Park Guell in Barcelona, met mozaiken bankjes en beelden (sorry, toetsenbord werkt niet goed, vandaar geen leestekens).

Op dit moment slaapt Emma en wacht ik op iemand die ons navigatiesysteem komt brengen. Morgen vertrekken we naar Paracas, waar we de Paracaseilanden gaan bezoeken. Deze eilanden worden ook wel de kleine Galapagoseilanden genoemd, dus we laten ons verrassen.

Tot mails!

de Quaedvliegjes, alias Juan, Juanita en Juanientje

• 13 Juni 2011 - 07:29

Pap En Mam:

Dit is leuk om jullie zo te volgen!
    Ik zie dat we de eerste zijn die een reactie geven, veel plezier verder, by the way, de leestekens staan bij de getallen.
    Groet uit Nederland

• 13 Juni 2011 - 08:15

Annelies:

Geweldig om te lezen en gelukkig zijn jullie goed aangekomen! ben benieuwd naar het volgende verslag..
    Spannend allemaal.

groetjes,

Annelies

• 13 Juni 2011 - 10:45

Bart Hermans:

Goed aangekomen en geslapen, klaar om alle mooie dingen te bekijken en leuke dingen te gaan doen.

Geniet er samen van!

Bart

• 13 Juni 2011 - 20:43

De Bekerbaantjes:

Oef...waren blij eindelijk een teken van leven te vernemen ! Gelukkig is alles goed verlopen.
    Stephan is erg benieuwd naar jullie verslagen over d'r Yoran ;-) maar jullie zaten ongetwijfeld 'gewoon' in het Parque Amore, niet ?!
    Wij vertrekken morgen (dinsdag)ochtend richting Tenerife en daar is het warempel warmer (30 gr) dan bij jullie !
    We proberen ook daar om jullie, altijd meeslepende en geweldig neergepende, reisverhalen mee te volgen.
    Liefs, S&S&A

P.S. Is dat Don Juan die met je meereist, Clasien ? ;-)

• 13 Juni 2011 - 20:51

De Huisbewaarders.:

Leuk dat jullie het naar je zin hebben en dat de reis zo voorspoedig is verlopen.Ik had vandaag weer eens een mankement aan de comp. en heb een groot gedeelte van de dag eraan gewerkt.Gelukkig kwamen cora & wichard en had ik een goede reden om even te stoppen.Met fleur gaat het redelijk,ik denk dat het een combinatie van heimwee en z'n kwaal is.De inkt is op.
    toedeloe,P & M.

• 14 Juni 2011 - 12:30

Dominique:

Hi, klinkt goed allemaal! :) We zullen jullie hier volgen en ondertussen de tent draaiende houden, haha.

Geniet ervan!

Cabanaconde

16 Juni 2011

Nazca en Arequipa
Clasina

Op 28 juli 2014 gaat een lang gekoesterde wens voor ons in vervulling. Hoog op onze bucketlist stond een reis naar Het dak van de Wereld, gecombineerd met de hoogtepunten van China. dag 1 Amsterdam - Chengdu Vertrek van Schiphol voor uw vlucht naar Chengdu, waar u de volgende dag aan komt. dag 2 Chengdu Aankomst in Chengdu, een stad met mooie tempels en theehuizen, die bekend staat om zijn reuzenpanda's. De provincie Sichuan wordt bovendien geroemd om zijn heerlijke en pittige gerechten. Voordat u incheckt in het hotel gaat u genieten van een heerlijk kopje thee in een lokaal theehuis, dé plek om het dagelijks leven van de Chinezen te aanschouwen en bezoeken een plaatselijke markt. Vervolgens transfer naar uw hotel. dag 3 Chengdu - Emei berg Via een korte, maar mooie rit komt u bij Emeishan, één van de vier heilige, boeddhistische bergen van China. Velen zien deze plaats als de oorsprong van het taoïsme. De berg, met een hoogte van 3.099 meter, is vaak in een mysterieuze mist gehuld en er hangt een serene sfeer. Met een kabelbaan gaat u naar de Wannian tempel om vervolgens naar het 'Paviljoen van de Zuivere Klank' te wandelen. Hier weerkaatst het geluid van twee rivieren die samen komen. U overnacht op de berg in een verzorgd guesthouse bij de tempel. Onvergetelijke ervaring om 's morgens de gebeden van de monniken te horen en de zonsopgang te aanschouwen. dag 4 Emei berg - Chengdu Na het ontbijt gaat u met de kabelbaan terug naar beneden en vervolgt u de weg naar Leshan Bij Leshan brengt u een bezoek aan de Stenen boeddha, die aan de voet van de Lingyun heuvel ligt. Het is een gigantisch boeddhabeeld van wel 71 meter hoog, geheel uitgehakt uit de bergwand! De Boeddha is meer dan 1.200 jaar geleden gemaakt tijdens de Tang dynastie. U overnacht in Chengdu. dag 5 Chengdu - Lhasa U vliegt vandaag naar naar Tibet. De vluchttijd bedraagt ongeveer twee uur. De luchthaven ligt op circa 45 kilometer van de stad, u rijdt via een prachtige route naar Lhasa, hoofdstad van Tibet. U maakt een korte stadstour door het oude stadje, waarna u de rest van de dag vrij heeft om te acclimatiseren en te wennen aan de hoogte. Lhasa ligt op een hoogte van circa 3.700 meter dag 6 Lhasa Deze dag is ter vrije besteding. U kunt naar de kloostertuin van het Sera klooster gaan waar u het dagelijks debatteren bij woont van de monniken (optioneel). Ook kunt u een bezoek brengen aan het Nobulinka Zomerpaleis (optioneel). dag 7 Lhasa Vandaag krijgt u een uitgebreide stadstour. U bezoekt het Potala paleis dat hoog op de berg is gebouwd en uitkijkt over de stad. Vroeger was dit de residentie van de Dalai Lama. Dit enorme ommuurde complex wordt onderverdeeld in het witte en het rode paleis. Vervolgens naar de Jokhang tempel, waar pelgrims met de klok mee rondom de heilige gebedsmolens lopen. Net daarbuiten ligt de levendige Barkhor bazaar waar kooplui hun marktkraampjes met fel gekleurde sieraden, gebedsmolens en klankschalen aanprijzen. Een goede plek om een mooi souvenir voor thuis te vinden. dag 8 en 9 Lhasa Twee vrije dagen om rond te dwalen door deze fotogenieke plaats met zijn kleurrijke bevolking. U kunt een tocht maken naar het schitterende Yamdrok meer (optioneel). dag 10 en 11 Lhasa - Xi’an We laten dit fascinerende land achter ons om per trein verder te reizen naar Xi’an. U vertrekt in de ochtend van dag 10 om in de avond van dag 11 aan te komen in Xi'an. U beleeft een schitterende treinreis. Vroeger was dit de hoofdstad van vele Chinese dynastieën. Transfer naar uw hotel. dag 12 Xi'an Na het ontbijt brengt u een bezoek aan het wereldberoemde Terracotta Leger van Keizer Qin, één van de hoogtepunten tijdens deze reis. De 6.000 manshoge stenen soldaten en strijdagens hebben allemaal een ander gezicht en haardracht. Zij bewaakten samen met paarden het verborgen graf van Keizer Qin. Bij toeval werd deze plek in 1974 ontdekt door een boer. Nog steeds is men bezig met de opgravingen en is niet alles blootgelegd. In de middag bezoekt u per fiets de eeuwenoude stadsmuur en de kleurrijke Islamitische wijk, een fascinerende buurt met smalle straatjes en vele antiekwinkeltjes. dag 13 Xi’an - Beijing Per sneltrein naar Beijing. In Beijing kunt u in de middag optioneel de zomerresidentie van de keizer bezoeken, het Zomerpaleis, waarbij u tevens een boottocht maakt. dag 14 Beijing Vandaag maakt u een prachtige excursie naar één van de zeven wereldwonderen, de Grote Muur. Circa 85 kilometer ten noorden van Beijing ligt de beroemde Grote Muur, ruim 6.000 kilometer lang. Terecht wordt deze beschouwd als één van de wereldwonderen. U rijdt via een prachtige route door de bergen en wandelt een stukje over de slingerende muur. dag 15 Beijing Vandaag is ter vrije besteding. U kunt bijvoorbeeld de wereldberoemde Verboden Stad bezoeken, waar eeuwenlang de keizers van China regeerden. Behalve de honderden concubines en de hofhouding mocht geen sterveling de Stad betreden. Binnen de stadsmuren vindt u paleizen met troonzalen, bronzen leeuwen, vergulden draken, koperen wierookvaten en keizerlijke tuinen. Een wandeling door de Verboden Stad is absoluut één van de hoogtepunten van uw reis! Vervolgens bezoekt u de Tempel van de Hemel. De keizer kwam hier twee maal per jaar om te bidden en danken voor een goede oogst. Tevens bezoekt u tijdens deze excursie de levendige antiekwijk. ’s Avonds kunt u een acrobatische voorstelling bijwonen. Alle excursies op deze dag zijn optioneel. dag 16 Beijing - Amsterdam Transfer naar de luchthaven voor uw terugvlucht naar Nederland, waar u nog dezelfde dag aankomt

Actief sinds 19 Mei 2010