Het is bijna zover! - Reisverslag uit Schimmert, Nederland van Clasina Debets - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Schimmert, Nederland van Clasina Debets - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: quaedvliegjes

Blijf op de hoogte en volg Clasina

10 Juni 2011 | Nederland, Schimmert

Nog de laatste dingetjes klaarleggen en inpakken, een half nachtje slapen en dan is het zover. Ons avontuur in Peru kan beginnen!

Er zijn wel nog wat lama's op de weg.
We hebben deze week nl. besloten dat we de reisroute gaan aanpassen, aangezien er al wekenlang stakingen zijn in Puno (aan het Titicacameer). Het ministerie van Buitenlandse Zaken geeft een negatief reisadvies voor deze plaats, dus de drijvende Uroseilanden op het Titicacameer drijven aan onze neus voorbij, maar we lopen geen risico's. We kijken in Peru zelf hoe we gaan rijden en in welke plaatsen we gaan overnachten in plaats van ons hotel in Puno, waar we 2 nachten zouden blijven.

Leuk dat jullie met ons meereizen en tot binnenkort!

De Quaedvliegjes

Hieronder het uitgebreide reisschema voor de geïnteresseerden.

Peru 11 juni t/m 3 juli 2011

Dag 1 Vlucht Brussel – Lima
Zaterdag 11 juni
4.30 uur vertrek naar luchthaven Brussel
1 uur en 15 minuten rijden
8.00 uur Brussel – 10.20 uur Madrid IB3207 2.20 uur vliegtijd
12.45 uur Madrid – 18.50 uur Lima LA5101 13.05 uur vliegtijd
Auto via Europcar vanaf 19.00 uur beschikbaar.
Temperatuur in juni min. 15 max. 20
Rijden vanaf het vliegveld naar ons hotel: La Paz appartement/hotel in Miraflores.

Dag 2 Lima
Zondag 12 juni
Hele dag vrije tijd in Lima. Aanrader: Gaston Acurio’s restaurant (bekende gastronoom in Peru, heeft eigen kookprogramma’s op t.v.)

Route in Miraflores (blz. 75 t/m 79):
1. Avenida Ricardo Palma: deze avenue is genoemd naar een van de meest geliefde Peruanen, schrijver Ricardo Palma.
2. Avenida Larco met aan de rechterkant het amfitheater: hier wordt op zondag gedanst.
3. Rechts afslaan naar Paseo de los Pintores: kunstenaars zetten hun ezels op in deze voetgangersstraat. Meestal is er ook een beeldhouwer die u met blokken hout aan het werk kunt zien.
4. Parque Kennedy: park met modern speelterrein met talloze schommels en glijbanen. In het midden van het park vindt een grote kunstnijverheidsmarkt plaats. In het amfitheater wordt op zondag gedanst.
5. Calle de las Pizzas: bars, cafés en restaurants. De terrassen zitten altijd vol.
6. Teruglopen richting Parque Kennedy rechtsaf en linksaf om parc Kennedy heen richting Avenida Larco: Dit is meer dan een winkelgalerij. Noem het een entertainmenthal met winkels, barretjes, theaters en meer! Hier ligt ook het stedelijk paleis.
7. In het Kennedypark begint de grootste winkelstraat genaamd Larco. Aan het eind van deze straat is een winkelcentrum met uitzicht over de Grote Oceaan.

Miraflores: In Parque del amor: Mosaic park met uitzicht over de zee.
In het centrum van Lima (dus niet in Miraflores) ligt o.a. de Plaza de Armas met het presidentiële paleis, met het stadhuis, de Kathedraal en het aartsbisschoppelijke paleis. Elke dag wordt bij het presidentiële paleis de ceremonie opgevoerd van de wisseling van de wacht (11.45 uur). The Plaza Mayor or Plaza de Armas of Lima, is the birthplace of the city of Lima, as well as the core of the city. Located in the Historic Centre of Lima, it is surrounded by the Government Palace, Cathedral of Lima Iglesia San Francisco met ondergrondse grafkelders, Archbishop's Palace of Lima, the Municipal Palace, and the Palace of the Union.
San Isidro: tuinwijk met een olijfgaard uit 1560

Hierachter ligt het San Francisco klooster en het Desamparados treinstation; het station is in Engeland gekocht en stuk voor stuk overgebracht en opgebouwd.

Een paar blokken verder ligt het Plaza San Martin, een prachtig plein met mooi gerestaureerde koloniale gebouwen.

De beste stranden zijn Punta Hermosa en Santa Maria. Andere stranden zijn behoorlijk vervuild.

Dag 3 Lima - Paracas (bij Pisco) – Parque Nacional de Paracas (246 km)
Maandag 13 juni
We rijden vandaag in 4 uur naar het stadje Paracas. Onderweg kunnen we wellicht stoppen bij Punta Hermosa, waar een mooi strand is. Dit passeren we als we de kustlijn naar beneden rijden. We bezoeken we het Parque Nacional de Paracas, gelegen in de baai van Paracas, net ten zuiden van Pisco. Hier maken we een wandeling in het zeer droge gebied met prachtige rotsformaties. Onderweg zien we vele zeevogels en met een beetje geluk een groep flamingo´s.
www.doubletree.com

Dag 4 Paracas (Islas Ballestas)
Dinsdag 14 juni
Vlakbij Pisco ligt een aantal eilandjes voor de kust, de Islas Ballestas. De kleine rotseilanden worden voornamelijk bewoond door enorme hoeveelheden zeevogels, waaronder pelikanen, aalscholvers, jan van genten en zelfs pinguïns. Maar ook grote families zeeleeuwen hebben hier hun thuis. We maken een twee uur durende boottocht langs de eilanden. Daarna terug naar het hotel.
www.doubletree.com

Dag 5 Paracas – Ica – Huacachina – Nazca
Woensdag 15 juni
Vandaag rijden we via Ica en Huacachina, een oase in de woestijn omringd door prachtige zandduinen naar Nazca. L(i)efhebbers kunnen een “surfplank” huren om van de duinen af te surfen in Huacachina.
www.hotelmajoro.com

Dag 6 Nazca
Donderdag 16 juni
Zingen voor mama C.

In de woestijn (20 km. ten noorden van Nazca, tussen Nazca en Palpa via de mirador/observation tower) zijn honderden meters lange lijnen en geometrische figuren gegraven. Ook zijn er enorme afbeeldingen van onder andere een spin, aap en walvis te bewonderen. Vanaf de grond zie je alleen lange uitgegraven geulen die, eenmaal in de lucht, tot tekeningen samensmelten. Er zijn vele theorieën over de oorsprong en de betekenis van deze lijnen, maar het blijft een mysterie! Vanaf een uitkijktoren krijg je een idee van het geheel.
NB: Nazca lijnen vanaf de uitkijktoren bekijken, geen vlucht maken, vliegtuigjes zijn niet in orde.

We bezoeken ook we de Incaruïnes van Paredón en de aquaducten van Cantalloq. Deze indrukwekkende bouwwerken uit de Nazca-cultuur worden nog steeds voor irrigatie gebruikt. Tevens brengen we een bezoek aan de begraafplaats van Chauchilla. Ligt op 28 km. afstand van Nazca (ten zuiden van Nazca, bij het plaatsje Poroma links aanhouden richting Copara). In dit wonderlijke woestijnlandschap liggen verschillende mummies met restanten van haar en kleding en daaromheen honderden beenderen uit de Nazca-cultuur, één van de pré-Incaculturen. Tenslotte gaan we nog langs bij een keramiekproducent om te zien hoe deze producten nog steeds op traditionele wijze worden vervaardigd. We brengen de nacht weer door in Nazca.
www.hotelmajoro.com

Dag 7 Nazca - Puerto Inca in Chala (125 km)
Vrijdag 17 juni
Overnachting in Puerto Inca onderweg vanwege de te lange afstand tussen Nazca en Arequipa. Hotel met klein zwembad en speeltuintje en mooie, ruwe kust met strand. Eten in het restaurant niet al te geweldig.

Dag 8 Puerto Inca in Chala – Arequipa (355 km)
Zaterdag 18 juni
Hoogte: 2325 meter
Vandaag een erg lange reisdag. De tocht voert ons door de smalle kuststrook van Peru die over de hele lengte uit een zeer droge woestijn bestaat. Soms rijden we langs zee, dan weer draait de weg richting de Andes, die verder landinwaarts de kustlijn volgt. We overnachten in een hotel in Arequipa.

Dag 9 en 10 Vrij verblijf Arequipa
Zondag 19 juni en Maandag 20 juni
Hoogte: 2325 meter
De koloniale stad Arequipa ligt op 2325 meter in een vallei aan de voet van de met sneeuw bedekte El Misti vulkaan. Veel gebouwen en kerken zijn opgetrokken uit sillar, een parelmoerachtig wit vulkanisch materiaal. Het Santa Catalinaklooster is een bijzondere plek om doorheen te dwalen. Het is als het ware een stadje in de stad en pas sinds een aantal jaren opengesteld voor buitenstaanders. Daarvoor leefden hier zo'n 450 nonnen in totale afzondering van de buitenwereld. Nu wonen er nog enkelen in een afgesloten gedeelte van dit pittoreske klooster. Santa Catalinaklooster is mooi om in de namiddag te bezoeken, vanwege de lage stand van de zon (mooi om foto’s te maken) Of bezoek Juanita, een mummie gevonden in een gletsjer van de berg Ampato. Zij werd geofferd door de Inca’s om de goden tevreden te stellen. Het plein is ook erg leuk en de buitenwijken Tingo of Yanahuara, waar je het echt leven nog goed kunt proeven.
In Arequipa zijn verschillende projecten om de arme bevolking te ondersteunen. Zo zijn er gaarkeukens en kindercrèches die moeders zelf hebben opgericht. Je kunt een excursie maken waarbij je onder begeleiding van een gids een bezoek brengt aan deze projecten. Daarnaast bezoek je de lokale markt en een werkplaats waar sillar wordt gewonnen. De gids geeft je uitleg over het leven van de Indianen en de sociale en economische facetten van de Peruaanse maatschappij. Zo kom je meer te weten over het leven van de armere bevolking en hun dagelijkse strijd en creativiteit om het hoofd boven water te houden. De opbrengsten van de excursie komen rechtstreeks ten goede aan de projecten die we bezoeken.

Aanrader als je naar Peru gaat, breng dan in de stad Arequipa een bezoek aan ''Juanita'', een mooi jong meisje, ook wel ''ijskoningin'' genoemd. Juanita was 12 a 13 jaar oud toen ze werd geofferd aan de goden door Inca priesters. De Ampata vulkaan met een geschatte hoogte van 6380 mtr, beschermde het meisje meer dan 550 jaar. Wij brachten een bezoek aan de universiteit waar het meisje bestudeerd en geconserveerd werd door een team van wetenschappers. Ongelooflijk hoe ze daar ligt, nog helemaal intact, huid, haar en zelfs haar kleding. Het is me altijd bij gebleven. Héél apart. an Incan girl who was killed as an offering to the Inca gods sometime between 1450 and 1480

Dag 11 Arequipa - Colca Canyon/Cabanaconde
Dinsdag 21 juni
Hoogte: 3287 meter
We staan vroeg op en rijden dieper het Andesgebergte in, op weg naar de Colcavallei. Omdat we flink moeten stijgen zien we het landschap veranderen. Onderweg zie je allerlei verschillende soorten lama’s. De wol van deze dieren wordt door de indianen gebruikt om allerlei kleding te maken als bescherming tegen de ijskoude nachten. Bovenop een pas van 4800 meter stoppen we voor een uitzicht over besneeuwde bergtoppen en vulkanen. Aan het einde van de middag arriveren we in Cabanaconde, een heel klein dorpje waar de bevolking traditioneel gekleed gaat. We slapen hier twee nachten in een eenvoudig hotel. In het gebied rond Cabanaconde kun je een prachtige wandeling maken. Wanneer je bij de rand van de Colcakloof staat, zie je diep beneden je wuivende palmbomen, een groot contrast met de droge, cactusrijke Colcavallei. Liefhebbers kunnen in Cabanaconde een prachtige paardrijdtocht door de bergen maken.

Dag 12 Colca Canyon/Cabanaconde
Woensdag 22 juni

Dag 13 Cabanaconde - Cruz del Condor en wandeltocht/Chivay (Coporaque)
Donderdag 23 juni
Hoogte: 3651 meter
We staan weer vroeg op om op tijd bij Cruz del Condor aan te komen. Langs de kloof rijdend zie je overal om je heen terrassen daterend uit de Collahuacultuur. Dit was de enige manier om gewassen als maïs te verbouwen op deze hoogte. Bij de Cruz del Condor, een punt waar je een prachtig uitzicht hebt over de meer dan 1000 meter diepe kloof, heb je een grote kans om condors te zien. Rond een uur of half tien komen de eerste condors tevoorschijn. Ze vliegen soms rakelings over de toeschouwers heen. We rijden naar Yanque, waar we beginnen aan een mooie wandeling. De wandeling gaat langs karakteristieke dorpjes en terrassen naar het dorpje Coporaque. De bevolking loopt hier in traditionele dracht. Met een beetje geluk is er in één van de dorpjes een feest omdat er iemand trouwt of ter verering van een heilige. Na afloop van de wandeltocht rijden we naar warmwaterbronnen. Het is een fantastische ervaring om hier rond te dobberen met uitzicht op de omringende Andestoppen en de sterrenhemel. We overnachten in Chivay. Als er ’s avonds een peña (traditioneel dansfeest) is kun je daar je laatste energie voor verbruiken.

Dag 14 Chivay
Vrijdag 24 juni

Dag 15 Chivay – Puno ???
Zaterdag 25 juni
We rijden naar Puno, een mooie rit van zo’n zeven uur. Puno ligt aan de oever van het Titicacameer, het hoogst gelegen bevaarbare meer ter wereld. In de namiddag heb je tijd om het stadje te bekijken. Op de markt kun je onder meer prachtige truien van lamawol kopen. We overnachten in een comfortabel hotel in het centrum.

Dag 16 Puno (Titicacameer) ???
Zondag 26 juni
We staan vroeg op om naar de haven te gaan voor een tocht over het Titicacameer. Allereerst varen we naar de drijvende rieteilanden van de Uros-Indianen. Zij hebben deze eilanden eeuwen geleden gebouwd, toen ze op de vlucht waren voor de vijand. Wees erop voorbereid dat de Uros eilanden zijn uitgegroeid tot een toeristische attractie en de Indianen je graag hun handgemaakte spullen verkopen. Toch is het bijzonder om te zien hoe de Indianen hier een bestaan hebben opgebouwd en hoe bijna alles van riet is: van boten tot huizen, tot complete eilanden. Om te voorkomen dat de eilanden snel wegrotten moet de bodem voortdurend worden aangevuld met een nieuwe laag riet. Na het bezoek aan de Uros eilanden varen we door naar het rustige eiland Amantaní verderop in het meer.

Dag 17 Puno – Cuzco ???
Hoogte: 3325, afstand 388 km.
Maandag 27 juni
Cuzco wordt in het Quencua (de Incataal) Q’osqo (de navel van de aarde) genoemd.
Een prachtige, maar lange reis dwars door de Andes van Puno naar Cuzco staat voor vandaag op het programma. Tijdens de rit heb je prachtige uitzichten over de ruige bergen en de hoogvlakten. Onderweg stoppen we onder meer bij Sillustani, aan het meer van Umayo. In dit gebied vind je de historische chullpas of graftorens uit de Colla- en Incacultuur. Deze tot twaalf meter hoge stenen torens zijn meer dan 500 jaar oud. Opmerkelijke bouwwerken in een fascinerende omgeving. We maken eveneens een stop op het hoogste punt, bij de pas La Raya (4320 m). Ook kunnen we een bezoek brengen aan de ruïnes van Raqchi, het paleis van de Inca Viracocha. Aan het eind van de middag arriveren we in Cuzco.

Dag 18 Cuzco
Dinsdag 28 juni
Om 10.00 uur vandaag dienen we de auto in te leveren. Daarna hebben we de hele dag vrije tijd in Cuzco.

*Lees: bijna uit elkaar vallend busje volgepropt met mensen en je moet ‘baja baja’ roepen als je eruit wilt bij de halte die ze opnoemen. Kost 0.60 cèntimentos per keer, binnen de stad = +/- 0.16 eurocent. Dit is, samen met de taxi, het meest gebruikte openbaar vervoer in Cusco. Taxi = 2.50 - 3 nuevo soles (S/.) en na 22u S/. 4
binnen de stad. (S/. 3 = +/- €0.80).

Cuzco was het hart van het oude Incarijk. Nu is het een bruisende stad in een vallei omringd door bergen. Op het Plaza de Armas, het centrale plein van Cuzco en voorheen zelfs het centrum van het gehele Incarijk, staat de grote kathedraal en iets verder de Santo Domingokerk, die gebouwd is op de steunmuren van een Incatempel. Het ene moment waan je je in de Incahoofdstad, dan weer loop je door middeleeuws Spanje met op alle huizen rode stenen daktegels. Het archeologisch museum en de lokale markt zijn zeker aanraders. Vanuit Cuzco kun je op de mountainbike een mooie tocht door de bergen maken. Je picknickplaats onderweg is een mooie Incaruïne, zoals die van Sacsayhuaman. Ook een bezoek aan de Heilige Vallei van de Inca’s is een aanrader. Hier liggen de ruïnes van Pisac en Ollantaytambo. Op zondag en donderdag kun je een bezoek brengen aan de markt in Pisac. ‘s Avonds valt er van alles te doen in Cuzco. Je kunt uit eten gaan in een van de vele restaurantjes, gaan dansen of genieten van panfluitmuziek in een van de gezellige peñas.

Dag 19 Cuzco – Aguas Calientes
Woensdag 29 juni
Het is een feestdag (San Pedro y San Pablo) vandaag.
Vandaag de treinreis van Cuzco naar Aguas Calientes. We mogen alleen een kleine rugzak meenemen. De koffers mogen we in een bagageruimte in het hotel (Casa Andina) laten. Belangrijke papieren en spullen voor de overnachting en het bezoek aan Machu Picchu e.d. meenemen.
Taxi van het hotel in Cuzco naar het treinstation Poroy (20 minuten van Cuzco). Daarna een treinreis van 4 uur van Cuzco naar Aguas Calientes. Eventueel kunnen we ’s middags de warmwaterbaden in Aguas Calientes bezoeken.

Dag 20 Aguas Calientes – Machu Picchu – Cuzco
Donderdag 30 juni
Deze ochtend staan we vroeg op om Machu Picchu te bezoeken. Ga vroeg, de eerste bus, je schrikt van de rijen, maar het gaat erg snel. Een ticket kost 126 Sol en is voor 1 dag geldig binnen de eerstkomende 3 dagen. Zorg dat je Huayna Picchu op kan. dat kun je niet reserveren: er mogen maar 2x 200 bezoekers op, je kan bij de ingang vragen of er nog plek is, kost niks extra's. Neem kleine rugzak mee (desnoods 2), grote moet je inleveren bij de ingang. Maar de kleine krijg je goed mee naar binnen. Er zijn heel veel zandvlooien hier, dus goed inspuiten en het liefst een lange broek aantrekken. je hele benen zitten echt onder (50 bulten of zo). neem kleding mee voor alle weersomstandigheden (zonnecrème en hoedje, maar ook poncho, windjack en warme trui. weer is echt veranderlijk en wisselt snel. En voldoende water en snacks. Eten mogen we niet meenemen. You have to buy a tourist ticket in advance to get into Machu Picchu which costs 126 Nuevo Soles. It is called the "Boleta de Visita" and it is valid for three days but may only be used for one visit to Machu Picchu.
Om 15.20 uur vertrekt de trein terug van Aguas Calientes naar Cuzco.

Dag 21 Cuzco - Lima
Vrijdag 1 juli

Om 10.50 uur vertrekt het vliegtuig naar Lima (1,5 uur vliegen), aankomst 12.20 uur.

Dag 22 Lima - Brussel
Vandaag begint de terugreis naar Brussel.
Lima 6.55 - Miami 13.45 (5.50) vluchtnummer AA 2110
Miami 17.20 - Londen 6.40 (8.20) vluchtnummer AA 6159
Londen 8.55 - Brussel 11.00 (1.05)
vluchtnummer BA 392

• 10 Juni 2011 - 12:56

Annelies Van Vlodrop:

Ik wens jullie een heel goede reis en veel plezier!

groetjes,

Annelies

• 10 Juni 2011 - 20:38

BriMiJes:

Hey vakantiegangers,

Een hele goede reis....en geniet, geniet, geniet!

Liefs uit Heerlen!

Cabanaconde

16 Juni 2011

Nazca en Arequipa
Clasina

Op 28 juli 2014 gaat een lang gekoesterde wens voor ons in vervulling. Hoog op onze bucketlist stond een reis naar Het dak van de Wereld, gecombineerd met de hoogtepunten van China. dag 1 Amsterdam - Chengdu Vertrek van Schiphol voor uw vlucht naar Chengdu, waar u de volgende dag aan komt. dag 2 Chengdu Aankomst in Chengdu, een stad met mooie tempels en theehuizen, die bekend staat om zijn reuzenpanda's. De provincie Sichuan wordt bovendien geroemd om zijn heerlijke en pittige gerechten. Voordat u incheckt in het hotel gaat u genieten van een heerlijk kopje thee in een lokaal theehuis, dé plek om het dagelijks leven van de Chinezen te aanschouwen en bezoeken een plaatselijke markt. Vervolgens transfer naar uw hotel. dag 3 Chengdu - Emei berg Via een korte, maar mooie rit komt u bij Emeishan, één van de vier heilige, boeddhistische bergen van China. Velen zien deze plaats als de oorsprong van het taoïsme. De berg, met een hoogte van 3.099 meter, is vaak in een mysterieuze mist gehuld en er hangt een serene sfeer. Met een kabelbaan gaat u naar de Wannian tempel om vervolgens naar het 'Paviljoen van de Zuivere Klank' te wandelen. Hier weerkaatst het geluid van twee rivieren die samen komen. U overnacht op de berg in een verzorgd guesthouse bij de tempel. Onvergetelijke ervaring om 's morgens de gebeden van de monniken te horen en de zonsopgang te aanschouwen. dag 4 Emei berg - Chengdu Na het ontbijt gaat u met de kabelbaan terug naar beneden en vervolgt u de weg naar Leshan Bij Leshan brengt u een bezoek aan de Stenen boeddha, die aan de voet van de Lingyun heuvel ligt. Het is een gigantisch boeddhabeeld van wel 71 meter hoog, geheel uitgehakt uit de bergwand! De Boeddha is meer dan 1.200 jaar geleden gemaakt tijdens de Tang dynastie. U overnacht in Chengdu. dag 5 Chengdu - Lhasa U vliegt vandaag naar naar Tibet. De vluchttijd bedraagt ongeveer twee uur. De luchthaven ligt op circa 45 kilometer van de stad, u rijdt via een prachtige route naar Lhasa, hoofdstad van Tibet. U maakt een korte stadstour door het oude stadje, waarna u de rest van de dag vrij heeft om te acclimatiseren en te wennen aan de hoogte. Lhasa ligt op een hoogte van circa 3.700 meter dag 6 Lhasa Deze dag is ter vrije besteding. U kunt naar de kloostertuin van het Sera klooster gaan waar u het dagelijks debatteren bij woont van de monniken (optioneel). Ook kunt u een bezoek brengen aan het Nobulinka Zomerpaleis (optioneel). dag 7 Lhasa Vandaag krijgt u een uitgebreide stadstour. U bezoekt het Potala paleis dat hoog op de berg is gebouwd en uitkijkt over de stad. Vroeger was dit de residentie van de Dalai Lama. Dit enorme ommuurde complex wordt onderverdeeld in het witte en het rode paleis. Vervolgens naar de Jokhang tempel, waar pelgrims met de klok mee rondom de heilige gebedsmolens lopen. Net daarbuiten ligt de levendige Barkhor bazaar waar kooplui hun marktkraampjes met fel gekleurde sieraden, gebedsmolens en klankschalen aanprijzen. Een goede plek om een mooi souvenir voor thuis te vinden. dag 8 en 9 Lhasa Twee vrije dagen om rond te dwalen door deze fotogenieke plaats met zijn kleurrijke bevolking. U kunt een tocht maken naar het schitterende Yamdrok meer (optioneel). dag 10 en 11 Lhasa - Xi’an We laten dit fascinerende land achter ons om per trein verder te reizen naar Xi’an. U vertrekt in de ochtend van dag 10 om in de avond van dag 11 aan te komen in Xi'an. U beleeft een schitterende treinreis. Vroeger was dit de hoofdstad van vele Chinese dynastieën. Transfer naar uw hotel. dag 12 Xi'an Na het ontbijt brengt u een bezoek aan het wereldberoemde Terracotta Leger van Keizer Qin, één van de hoogtepunten tijdens deze reis. De 6.000 manshoge stenen soldaten en strijdagens hebben allemaal een ander gezicht en haardracht. Zij bewaakten samen met paarden het verborgen graf van Keizer Qin. Bij toeval werd deze plek in 1974 ontdekt door een boer. Nog steeds is men bezig met de opgravingen en is niet alles blootgelegd. In de middag bezoekt u per fiets de eeuwenoude stadsmuur en de kleurrijke Islamitische wijk, een fascinerende buurt met smalle straatjes en vele antiekwinkeltjes. dag 13 Xi’an - Beijing Per sneltrein naar Beijing. In Beijing kunt u in de middag optioneel de zomerresidentie van de keizer bezoeken, het Zomerpaleis, waarbij u tevens een boottocht maakt. dag 14 Beijing Vandaag maakt u een prachtige excursie naar één van de zeven wereldwonderen, de Grote Muur. Circa 85 kilometer ten noorden van Beijing ligt de beroemde Grote Muur, ruim 6.000 kilometer lang. Terecht wordt deze beschouwd als één van de wereldwonderen. U rijdt via een prachtige route door de bergen en wandelt een stukje over de slingerende muur. dag 15 Beijing Vandaag is ter vrije besteding. U kunt bijvoorbeeld de wereldberoemde Verboden Stad bezoeken, waar eeuwenlang de keizers van China regeerden. Behalve de honderden concubines en de hofhouding mocht geen sterveling de Stad betreden. Binnen de stadsmuren vindt u paleizen met troonzalen, bronzen leeuwen, vergulden draken, koperen wierookvaten en keizerlijke tuinen. Een wandeling door de Verboden Stad is absoluut één van de hoogtepunten van uw reis! Vervolgens bezoekt u de Tempel van de Hemel. De keizer kwam hier twee maal per jaar om te bidden en danken voor een goede oogst. Tevens bezoekt u tijdens deze excursie de levendige antiekwijk. ’s Avonds kunt u een acrobatische voorstelling bijwonen. Alle excursies op deze dag zijn optioneel. dag 16 Beijing - Amsterdam Transfer naar de luchthaven voor uw terugvlucht naar Nederland, waar u nog dezelfde dag aankomt

Actief sinds 19 Mei 2010