Langkawi Island - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Clasina Debets - WaarBenJij.nu Langkawi Island - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Clasina Debets - WaarBenJij.nu

Langkawi Island

Door: quaedvliegjes

Blijf op de hoogte en volg Clasina

06 Juni 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

6 juni, 16.24 uur

De Cameron Highlands waren geweldig mooi. Grote groene dekens over het bergachtige landschap, de theeplantages van Cameron Highlands. We hebben de grootste theeplantage van deze buurt bezocht van Boh tea. Heerlijk tussen de theevelden gelopen en alleen maar (je raadt het al) thee geroken. Een paradijsje als je, zoals wij, een echte theeleut bent. Dus een heerlijk kopje thee gedronken met uitzicht op de plantages. De verhalen lopen ietsje door elkaar, maar dat komt doordat in sommige hotels de toetsenborden het niet doen of er wachtrijen zijn voor 2 computers. Maar nu hebben we weer alle tijd.

Vanuit Penang island zijn we nu op Langkawi Island, een waar tropisch paradijs. Vanuit onze chalet kijken we uit op het strand en de zee. De reis ernaar toe was alles behalve paradijslijk.

Op de parkeerplaats van het Golden Sands Resort staat onze auto geparkeerd, want op Langkawi kun je niet met je auto komen. Dus de avond ervoor alle spullen uitgezocht en van 2 koffers 1 koffer gemaakt en 1 koffer in de achterklep van de auto gelegd. We hebben een taxi genomen (0,5 uur rijden) naar de haven en toen we daar aankwamen waren alle tickets verkocht.Balen zeg, maar er waren nog 2 andere opties, vliegen of op een andere plek een boot nemen, 1,5 uur rijden met de taxi, met de zekerheid dat we een boot hadden. Dat hebben we maar gedaan. Aangezien het 5 juni was, begon de schoolvakantie (i.v.m. Daulat Tuanku, de ceremonie met de koning in Kuala Lumpur) Alles was dus volgeboekt en wij maar denken dat het low season was. Niet dus!

De volgende alinea is alleen geschikt voor mensen met sterke magen en mensen die nu niet aan het eten zijn.

We hadden dus de boot van 11.30 uur. Toen we op onze plek zaten (alleen binnenplaatsen) begon een film. 1,5 uur op de boot, dus tijd genoeg voor een film. Het was echter geen gewone film, maar een horrorfilm 1e klas werd vertoond om 11.30 uur, waar iedereen, jong en oud, naar kon kijken. Na enkele minuten voeren we op volle zee en toen begon het horrorverhaal pas echt. De ene na de andere begon over te geven op die boot. 1,5 uur lang hebben we zo'n 30 kotsende vaders, moeders en kinderen om ons heen gehad, terwijl we verplicht moesten kijken naar monsters die mensen opaten, de meest gruwelijke moorden die werden gepleegd en harde, bijbehorende geluiden (kwam het nu uit de boxen of van de mensen om ons heen). Het was alsof we zelf in een horrorfilm zaten. Emma hebben we bij de 1e moord maar op een andere stoel gezet en afgeleid met allerlei dingen. Ze zei: die ene meneer heeft die andere doodgeslagen. Op een gegeven moment moest ze plassen en zijn we naar beneden gegaan waar de wc's. 1 w.c. hadden ze al gesloten (laat me raden waarom), dus dan maar de volgende al schommelend gezocht en inderdaad een klein plasje kwam er. Ben blij dat ik mijn Dettoldoekjes bij me heb. Ik heb al menig w.c. in Maleisie ontsmet. Wat waren we blij toen Langkawi in zicht kwam. Ik heb enkele mensen nog wat tabletten tegen zeeziekte gegeven (Een gat in de markt hier). Ik had met name te doen met een jongetje van 6 jaar, die werkelijk volgens mij zijn ontbijt van de dag ervoor nog had uitgespuugd. We hebben nog nooit zo'n vreselijke reis meegemaakt. Maar goed dat we waren voorbereid met onze tabletjes!!!

Gisteravond tijdens het eten werden de gasten hier overvallen door een groep apen. Een stuk of 10 van die bengels maakten alles onveilig. Ze stalen eten van de borden van de gasten en renden zelfs langs het buffet (binnen) om eten te jatten. Wel lachen dat ze hier de actie " quick buffet" hebben. Ik wist niet dat apen konden lezen. Misschien heeft Emma dat afgekeken, omdat ze eerder die servetten in de tas had gestoken. Daarna volgden nog wat onschuldige squirrels en op een gegeven moment zaten er vlakbij 2 prachtige toekans. Ik heb al vaker toekans gezien, maar deze zaten mooi dichtbij, zodat we ze eens goed konden bekijken. Prachtige beesten.

Vanmorgen was het hier even droog (lekker met Emma gesprongen in de golven), maar verder heeft het de hele dag gestormd en tropisch geregend. We hebben ons niet laten kennen en zijn heerlijk gaan zwemmen en hebben daarna wat gegeten. Emma en ik lagen zojuist even een dutje te doen, toen ik een harde klap op ons huisje hoorde en enkele eikels, die op ons dak vielen. Het was de hele groep apen weer, die met elkaar speelden en rondjes renden in de bomen rondom ons huis. Echte entertainers om naar te kijken.

Morgen zou de zon gaan schijnen en gaan we naar Pulau Payar, waar we kunnen DUIKEN EN SNORKELEN (eindelijk Wichard en Yvonne) en haaitjes kunnen voeren. Hieronder een link met wat beelden van dit kleine eilandje, 1 uur varen met een boot (oh oh) hiervandaan.

Vele groetjes vanaf (nu weer een droog) Langkawi,

Patrick, Clasina & Emma

• 06 Juni 2010 - 13:08

S & S & A:

Hallo daar,
    wij hebben vandaag ook al tussen de aapjes gezeten; nou ja, in Gaia-park dan ;-) Dankjewel voor het leuke kaartje voor Stephan !
    Ik snoep echt van het lezen van jullie verhalen !
    Duik ze,
    Ann

• 06 Juni 2010 - 18:22

Jeanine:

Hoi Patrick, clasina en Emma

Wat een belevenissen allemaal.Hier is het vandaag en gisteren ook 30 graden geweest. Hebben de airco kunnen uitproberen was wel lekker.Heel veel plezier morgen met het duiken en snorkelen en een dikke knuffel voor Emma.

Groetjes Jeanine

• 06 Juni 2010 - 19:04

Marga:

Hé bikkels!
    Wat 'n avonturen al in zo weinig dagen. Geweldig om te lezen. M'n maag draaide bijna om bij het levendige bootverhaal.:-)Blij voor jullie dat dat erop zit. Al die beesten om je heen die zich in vrijheid uitleven lijkt me indrukwekkend. Nu benieuwd naar hoe jullie de zeedieren vinden. Hier heeft het flink geregend na een paar dagen flinke zon. Ook een snikhete personeelsdag waar ik je gemist heb P! Blijf je reisverhalen posten C, zijn cool!
    Lfs uit de Lichtstad!

• 06 Juni 2010 - 20:34

Baukje:

Ha ha ha, wat een geweldig verhaal. Ik heb het ook even voorgelezen aan de rest van de family. Jullie hebben in ieder geval geen standaard-vakantie....

groetjes en geniet van het snorkelen!

• 07 Juni 2010 - 07:52

Yvonne:

Het 1ste stukje van je verhaal niet leuk maar wel zeer herkenbaar. Mijn reisziekte tabletten heb ik altijd en overal bij me (ook goed tegen een kater). Het 2de gedeelte daar ben ik super benieuwd naar. Maak maar veel mooie foto`s en geniet van de fascinerende wereld onder water.Dit is echt"puur"natuur. En bang zijn hoeft niet (ook niet voor haaien e.d) wel een gezond respect voor alles wat onder water leeft. Geniet en veel plezier. Ciao

• 07 Juni 2010 - 10:23

Cora:

Hee hallo daar,Na een paar nachtdiensten, eindelijk weer terecht gekomen in de normale wereld. Dus gauw maar weer de reisverslag hervat. Geweldig om te lezen, voor mij is dat echt een boek,waar ik me op verheugd om verder te lezen. Jullie hebben al veel meegemaakt, mooie grappige, maar ook minder leuke gebeurtenissen. wat mij betreft hou de reistabletten dicht bij je, Je weet maar nooit! Vol spanning wachten wij, (de 8jes) af naar jullie volgende reisverslag, maar dan wat lager gezocht,en natter! Kus aan Emma, en verder samen nog heel veel reis en KIJK plezier.
    Groetjes van de 8jes XX

• 07 Juni 2010 - 12:07

Pauline:

Hallo Clasina en fam!

Ik heb de reisverhalen van de afgelopen dagen gelezen en dat klinkt goed, op jullie vréselijke boottocht na. ( ik ken dat al die spugende aziaten! ook in locale busjes, dus pas op als je die nog neemt!)
    Nog veel plezier verder met veel zon, mooie vissen enne..pas op voor de haaien.
    Groetjes,
    Pauline

• 07 Juni 2010 - 13:33

Agnes:

Hoi hoi,
    Ik heb alle reisverslagen gelezen en lig konstant in een deuk. Wat jullie allemaal meemaken, ook best wel heftig af en toe.
    Maar ondertussen zijn jullie natuurlijk wel al wat gewend. Nog veel plezier daar en een dikke kus van Imke voor Emma.
    Groetjes uit Reuver

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Maleisië 2010

13 Juni 2010

Pulau Perhetian Besar

09 Juni 2010

Rafflesia & Orang Asli village

08 Juni 2010

Diving, snorkeling and the rainforest

06 Juni 2010

Langkawi Island

03 Juni 2010

Beachparty
Clasina

Op 28 juli 2014 gaat een lang gekoesterde wens voor ons in vervulling. Hoog op onze bucketlist stond een reis naar Het dak van de Wereld, gecombineerd met de hoogtepunten van China. dag 1 Amsterdam - Chengdu Vertrek van Schiphol voor uw vlucht naar Chengdu, waar u de volgende dag aan komt. dag 2 Chengdu Aankomst in Chengdu, een stad met mooie tempels en theehuizen, die bekend staat om zijn reuzenpanda's. De provincie Sichuan wordt bovendien geroemd om zijn heerlijke en pittige gerechten. Voordat u incheckt in het hotel gaat u genieten van een heerlijk kopje thee in een lokaal theehuis, dé plek om het dagelijks leven van de Chinezen te aanschouwen en bezoeken een plaatselijke markt. Vervolgens transfer naar uw hotel. dag 3 Chengdu - Emei berg Via een korte, maar mooie rit komt u bij Emeishan, één van de vier heilige, boeddhistische bergen van China. Velen zien deze plaats als de oorsprong van het taoïsme. De berg, met een hoogte van 3.099 meter, is vaak in een mysterieuze mist gehuld en er hangt een serene sfeer. Met een kabelbaan gaat u naar de Wannian tempel om vervolgens naar het 'Paviljoen van de Zuivere Klank' te wandelen. Hier weerkaatst het geluid van twee rivieren die samen komen. U overnacht op de berg in een verzorgd guesthouse bij de tempel. Onvergetelijke ervaring om 's morgens de gebeden van de monniken te horen en de zonsopgang te aanschouwen. dag 4 Emei berg - Chengdu Na het ontbijt gaat u met de kabelbaan terug naar beneden en vervolgt u de weg naar Leshan Bij Leshan brengt u een bezoek aan de Stenen boeddha, die aan de voet van de Lingyun heuvel ligt. Het is een gigantisch boeddhabeeld van wel 71 meter hoog, geheel uitgehakt uit de bergwand! De Boeddha is meer dan 1.200 jaar geleden gemaakt tijdens de Tang dynastie. U overnacht in Chengdu. dag 5 Chengdu - Lhasa U vliegt vandaag naar naar Tibet. De vluchttijd bedraagt ongeveer twee uur. De luchthaven ligt op circa 45 kilometer van de stad, u rijdt via een prachtige route naar Lhasa, hoofdstad van Tibet. U maakt een korte stadstour door het oude stadje, waarna u de rest van de dag vrij heeft om te acclimatiseren en te wennen aan de hoogte. Lhasa ligt op een hoogte van circa 3.700 meter dag 6 Lhasa Deze dag is ter vrije besteding. U kunt naar de kloostertuin van het Sera klooster gaan waar u het dagelijks debatteren bij woont van de monniken (optioneel). Ook kunt u een bezoek brengen aan het Nobulinka Zomerpaleis (optioneel). dag 7 Lhasa Vandaag krijgt u een uitgebreide stadstour. U bezoekt het Potala paleis dat hoog op de berg is gebouwd en uitkijkt over de stad. Vroeger was dit de residentie van de Dalai Lama. Dit enorme ommuurde complex wordt onderverdeeld in het witte en het rode paleis. Vervolgens naar de Jokhang tempel, waar pelgrims met de klok mee rondom de heilige gebedsmolens lopen. Net daarbuiten ligt de levendige Barkhor bazaar waar kooplui hun marktkraampjes met fel gekleurde sieraden, gebedsmolens en klankschalen aanprijzen. Een goede plek om een mooi souvenir voor thuis te vinden. dag 8 en 9 Lhasa Twee vrije dagen om rond te dwalen door deze fotogenieke plaats met zijn kleurrijke bevolking. U kunt een tocht maken naar het schitterende Yamdrok meer (optioneel). dag 10 en 11 Lhasa - Xi’an We laten dit fascinerende land achter ons om per trein verder te reizen naar Xi’an. U vertrekt in de ochtend van dag 10 om in de avond van dag 11 aan te komen in Xi'an. U beleeft een schitterende treinreis. Vroeger was dit de hoofdstad van vele Chinese dynastieën. Transfer naar uw hotel. dag 12 Xi'an Na het ontbijt brengt u een bezoek aan het wereldberoemde Terracotta Leger van Keizer Qin, één van de hoogtepunten tijdens deze reis. De 6.000 manshoge stenen soldaten en strijdagens hebben allemaal een ander gezicht en haardracht. Zij bewaakten samen met paarden het verborgen graf van Keizer Qin. Bij toeval werd deze plek in 1974 ontdekt door een boer. Nog steeds is men bezig met de opgravingen en is niet alles blootgelegd. In de middag bezoekt u per fiets de eeuwenoude stadsmuur en de kleurrijke Islamitische wijk, een fascinerende buurt met smalle straatjes en vele antiekwinkeltjes. dag 13 Xi’an - Beijing Per sneltrein naar Beijing. In Beijing kunt u in de middag optioneel de zomerresidentie van de keizer bezoeken, het Zomerpaleis, waarbij u tevens een boottocht maakt. dag 14 Beijing Vandaag maakt u een prachtige excursie naar één van de zeven wereldwonderen, de Grote Muur. Circa 85 kilometer ten noorden van Beijing ligt de beroemde Grote Muur, ruim 6.000 kilometer lang. Terecht wordt deze beschouwd als één van de wereldwonderen. U rijdt via een prachtige route door de bergen en wandelt een stukje over de slingerende muur. dag 15 Beijing Vandaag is ter vrije besteding. U kunt bijvoorbeeld de wereldberoemde Verboden Stad bezoeken, waar eeuwenlang de keizers van China regeerden. Behalve de honderden concubines en de hofhouding mocht geen sterveling de Stad betreden. Binnen de stadsmuren vindt u paleizen met troonzalen, bronzen leeuwen, vergulden draken, koperen wierookvaten en keizerlijke tuinen. Een wandeling door de Verboden Stad is absoluut één van de hoogtepunten van uw reis! Vervolgens bezoekt u de Tempel van de Hemel. De keizer kwam hier twee maal per jaar om te bidden en danken voor een goede oogst. Tevens bezoekt u tijdens deze excursie de levendige antiekwijk. ’s Avonds kunt u een acrobatische voorstelling bijwonen. Alle excursies op deze dag zijn optioneel. dag 16 Beijing - Amsterdam Transfer naar de luchthaven voor uw terugvlucht naar Nederland, waar u nog dezelfde dag aankomt

Actief sinds 19 Mei 2010