Daar zijn we dan - Reisverslag uit Schimmert, Nederland van Clasina Debets - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan - Reisverslag uit Schimmert, Nederland van Clasina Debets - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan

Door: quaedvliegjes

Blijf op de hoogte en volg Clasina

30 Mei 2010 | Nederland, Schimmert

Hallo medereizigers,

Daar zijn we dan: in Kuala Lumpur, Maleisie.

Het vertrek verliep niet helemaal zoals gepland. De auto was startklaar en volgetankt, toen we op donderdagmiddag nog even ernaar lieten kijken en bleek dat de marter aan de auto had geknaagd. Deze auto is niet meer te gebruiken, kreeg ik te horen. Grapje zeker! Een negatief reisadvies van onze garagehouder. De dag erna zou de auto klaar zijn, maar om 9.30 uur belden we en toen waren de onderdelen nog niet binnen. Helaas bleek er nog iets kapotgeknaagd, dus de auto was niet op tijd klaar. Okidoki, dan maar een andere auto om naar Schiphol te rijden. 's Morgens was de hond nog ziek van de maagdarminfectie (overgegeven en diarree) en dus kon ik nog even de garage poetsen en dweilen voordat we konder vertrekken.

De vluchten verliepen beide prima. Rustige vluchten, hele rustige mensen (allemaal geslapen de hele reis) en rustige landingen. Emma heeft tijdens de 2e vlucht ruim 8 uur geslapen van de 9,5 uur durende vlucht. Toen we in Egypte aankwamen, zag ze voor het eerst een gesluierde vrouw, waarvan alleen de ogen zichtbaar waren. Mama, daar loopt een spook, zei ze.

Jeetje, wat een hotel en wat een ontvangst, service, uitgebreid eten en schoonheid, teveel om op te noemen, maar absoluut aan te raden als je naar Maleisie gaat. Het ligt direct aan het KLCC park. Vanuit de 16 etage hebben we een prachtig uitzicht op de Petronas Twin Towers en op de Menara Tower (communicatietoren). Hier begint echt je vakantie pas. Emma kreeg direct een lollie aangeboden en een ijsje. De Maleisiers zijn allemaal dol op kinderen en iedereen wil een handje van haar of aait haar in het gezicht (zonder dat ze direct iets van je willen).

Gisteravond zijn we heel even naar Petaling Street geweest in Chinatown. Alleen om de sfeer even te proeven, want Emmaatje was ontzettend moe. In de taxi op de terugweg viel ze rechtop in slaap.

Vanmorgen om 8.40 uur was ik in de Petronas Twin Towers om kaartjes te halen. De eerste 1200 kaartjes zijn gratis vanaf 8.30 uur (echt iets Nederlands om te doen), maar alle kaartjes (?) waren al voor de gehele dag uitverkocht. Dus zijn we naar Merdeka Square (onafhankelijkheidsplein) geweest. Dit is waar de stad Kuala Lumpur is ontstaan. Op de plek waar de 2 rivieren samenkomen ligt Masjid Jamek, een prachtige moskee. Op een groot grasveld staat een vlaggenmast van 100 meter met een gigantische vlag van Maleisie. Daaromheen allerlei belangrijke gebouwen (teveel om nu even op te noemen), maar via Google kun je alles te weten komen. Op het grasveld paradeerde een delegatie, want op 5 juni komt hier jaarlijks de koning met zijn vrouw en alle voorbereidingen waren in volle gang.

Emmaatje ligt nu weer te snurken als een os en over 1,5 uur gaan we naar de Kuala Lumpur tower om te eten en toch nog te genieten van het prachtige uitzicht over de stad. Morgenvroeg krijgen we onze huurauto en reizen we verder.

Greetz from Maleisie,

de Quaedvliegjes

• 30 Mei 2010 - 12:12

S & S & A:

En nu maar hopen dat er niet aan jullie huurauto geknaagd is ;-)
    We zijn heel erg blij dat jullie behouden zijn aangekomen !
    Wij genieten mee van jullie belevenissen !
    Liefs uit Sjummert

• 30 Mei 2010 - 12:54

Marga:

Grappig dat Emma "spoken" ziet haha. Jammer dat de 1200 kaartjes al vergeven waren, maar van buiten zien ze er ook ERG mooi uit. Leuk om jullie reis te volgen. Benieuwd wat jullie allemaal nog gaan meemaken dus Big Bird is watching you vanuit Eindhoven.:-) Ongelooflijk dat jullie nu zo ver weg zijn. Voelt niet zo als ik jullie verslag lees en bijna live mee zit te kicken. Geniet van jullie avontuur! Grtjs, Marga

• 30 Mei 2010 - 14:08

Carine Jamin:

Ha Clasina,

Klinkt goed allemaal. Ben benieuwd naar de volgende avonturen. Veel plezier!

Groetjes,
    Carine

• 30 Mei 2010 - 16:28

Baukje:

Hoi Clasina,

Ik was vorige week teveel aan het rondrennen om je nog een hele goede reis toe te wensen! Sorry, en hierbij alsnog: het begin klinkt goed (ik heb het zelf gezien, dus ik kan me er alles bij voorstellen) en ik wens jullie een geweldige verdere reis!

• 30 Mei 2010 - 18:17

Jeanine:

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Klinkt allemaal goed wat je te vertellen hebt. Geniet ervan nog een hele fijne vakantie. Hier wordt het vanaf dinsdag ook lekker weer boven de 20 graden. Zal ik kijken of Semmy en Fleur nog eens samen kunnen wandelen.
    Heel veel groetjes de overburen.

• 31 Mei 2010 - 07:12

Yvonne:

Lekker. Dit is vakantie. Onverwachte spannende gebeurtenissen. Benieuwd hoe het verder gaat. Have fun en laat horen hoe het verder met jullie gaat. Ciao

• 31 Mei 2010 - 15:31

Annelies:

Hoi Clasina, Patrick en Emma,

Dat was even stressen vóórdat jullie konden vertrekken maar zoals ik lees maakt de vlucht, aankomst en ontvangst alles weer goed :)
    Héél véél vakantieplezier verder en ik wacht op het volgend verslag...

Groetjes,
    Annelies

• 31 Mei 2010 - 18:23

Brimi:

Hey.....wat leuk om jullie eerste verslag te lezen! Zo te merken al meteen mooie dingen meegemaakt!
    Fijn dat de reis zo goed gegaan is!
    Geniet, geniet, geniet!!

• 31 Mei 2010 - 21:00

Hanzie:

He Koivliegskes, goed te lezen dat jullie een goede reis hebben gehad. (volgende keer de marter voldoende eten geven :).
    Fijne reis verder en ik houd jullie belevenissen in de gaten.

• 31 Mei 2010 - 21:13

Bart Hermans:

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Als Emma maar niet teveel over de spoken droomt. Laat het Geertje Wilders maar niet horen anders heeft hij weer een nieuw speerpunt voor zijn verkiezingen. "Kinderen hebben nachtmerries van gesluierde vrouwen".
    Goede reis!!

• 01 Juni 2010 - 08:36

Cora:

Jeetje, wat een vertrek zeg, en dan maar het hoofd koel houden. Fijn dat Emma veel geslapen heeft tijdens de vlucht.Een model kind toch? Echt iets voor haar om een gesluierde vrouw aan te zien als spook.! Jammer van die uitverkochten kaartjes, Vervolgens toch nog eerder opstaan. Verder wensen wij jullie nog een hele mooie reis. Enne... veel succes met de huurauto. Liefs van de 8jes.

Verslag uit: Nederland, Schimmert

Maleisië 2010

13 Juni 2010

Pulau Perhetian Besar

09 Juni 2010

Rafflesia & Orang Asli village

08 Juni 2010

Diving, snorkeling and the rainforest

06 Juni 2010

Langkawi Island

03 Juni 2010

Beachparty
Clasina

Op 28 juli 2014 gaat een lang gekoesterde wens voor ons in vervulling. Hoog op onze bucketlist stond een reis naar Het dak van de Wereld, gecombineerd met de hoogtepunten van China. dag 1 Amsterdam - Chengdu Vertrek van Schiphol voor uw vlucht naar Chengdu, waar u de volgende dag aan komt. dag 2 Chengdu Aankomst in Chengdu, een stad met mooie tempels en theehuizen, die bekend staat om zijn reuzenpanda's. De provincie Sichuan wordt bovendien geroemd om zijn heerlijke en pittige gerechten. Voordat u incheckt in het hotel gaat u genieten van een heerlijk kopje thee in een lokaal theehuis, dé plek om het dagelijks leven van de Chinezen te aanschouwen en bezoeken een plaatselijke markt. Vervolgens transfer naar uw hotel. dag 3 Chengdu - Emei berg Via een korte, maar mooie rit komt u bij Emeishan, één van de vier heilige, boeddhistische bergen van China. Velen zien deze plaats als de oorsprong van het taoïsme. De berg, met een hoogte van 3.099 meter, is vaak in een mysterieuze mist gehuld en er hangt een serene sfeer. Met een kabelbaan gaat u naar de Wannian tempel om vervolgens naar het 'Paviljoen van de Zuivere Klank' te wandelen. Hier weerkaatst het geluid van twee rivieren die samen komen. U overnacht op de berg in een verzorgd guesthouse bij de tempel. Onvergetelijke ervaring om 's morgens de gebeden van de monniken te horen en de zonsopgang te aanschouwen. dag 4 Emei berg - Chengdu Na het ontbijt gaat u met de kabelbaan terug naar beneden en vervolgt u de weg naar Leshan Bij Leshan brengt u een bezoek aan de Stenen boeddha, die aan de voet van de Lingyun heuvel ligt. Het is een gigantisch boeddhabeeld van wel 71 meter hoog, geheel uitgehakt uit de bergwand! De Boeddha is meer dan 1.200 jaar geleden gemaakt tijdens de Tang dynastie. U overnacht in Chengdu. dag 5 Chengdu - Lhasa U vliegt vandaag naar naar Tibet. De vluchttijd bedraagt ongeveer twee uur. De luchthaven ligt op circa 45 kilometer van de stad, u rijdt via een prachtige route naar Lhasa, hoofdstad van Tibet. U maakt een korte stadstour door het oude stadje, waarna u de rest van de dag vrij heeft om te acclimatiseren en te wennen aan de hoogte. Lhasa ligt op een hoogte van circa 3.700 meter dag 6 Lhasa Deze dag is ter vrije besteding. U kunt naar de kloostertuin van het Sera klooster gaan waar u het dagelijks debatteren bij woont van de monniken (optioneel). Ook kunt u een bezoek brengen aan het Nobulinka Zomerpaleis (optioneel). dag 7 Lhasa Vandaag krijgt u een uitgebreide stadstour. U bezoekt het Potala paleis dat hoog op de berg is gebouwd en uitkijkt over de stad. Vroeger was dit de residentie van de Dalai Lama. Dit enorme ommuurde complex wordt onderverdeeld in het witte en het rode paleis. Vervolgens naar de Jokhang tempel, waar pelgrims met de klok mee rondom de heilige gebedsmolens lopen. Net daarbuiten ligt de levendige Barkhor bazaar waar kooplui hun marktkraampjes met fel gekleurde sieraden, gebedsmolens en klankschalen aanprijzen. Een goede plek om een mooi souvenir voor thuis te vinden. dag 8 en 9 Lhasa Twee vrije dagen om rond te dwalen door deze fotogenieke plaats met zijn kleurrijke bevolking. U kunt een tocht maken naar het schitterende Yamdrok meer (optioneel). dag 10 en 11 Lhasa - Xi’an We laten dit fascinerende land achter ons om per trein verder te reizen naar Xi’an. U vertrekt in de ochtend van dag 10 om in de avond van dag 11 aan te komen in Xi'an. U beleeft een schitterende treinreis. Vroeger was dit de hoofdstad van vele Chinese dynastieën. Transfer naar uw hotel. dag 12 Xi'an Na het ontbijt brengt u een bezoek aan het wereldberoemde Terracotta Leger van Keizer Qin, één van de hoogtepunten tijdens deze reis. De 6.000 manshoge stenen soldaten en strijdagens hebben allemaal een ander gezicht en haardracht. Zij bewaakten samen met paarden het verborgen graf van Keizer Qin. Bij toeval werd deze plek in 1974 ontdekt door een boer. Nog steeds is men bezig met de opgravingen en is niet alles blootgelegd. In de middag bezoekt u per fiets de eeuwenoude stadsmuur en de kleurrijke Islamitische wijk, een fascinerende buurt met smalle straatjes en vele antiekwinkeltjes. dag 13 Xi’an - Beijing Per sneltrein naar Beijing. In Beijing kunt u in de middag optioneel de zomerresidentie van de keizer bezoeken, het Zomerpaleis, waarbij u tevens een boottocht maakt. dag 14 Beijing Vandaag maakt u een prachtige excursie naar één van de zeven wereldwonderen, de Grote Muur. Circa 85 kilometer ten noorden van Beijing ligt de beroemde Grote Muur, ruim 6.000 kilometer lang. Terecht wordt deze beschouwd als één van de wereldwonderen. U rijdt via een prachtige route door de bergen en wandelt een stukje over de slingerende muur. dag 15 Beijing Vandaag is ter vrije besteding. U kunt bijvoorbeeld de wereldberoemde Verboden Stad bezoeken, waar eeuwenlang de keizers van China regeerden. Behalve de honderden concubines en de hofhouding mocht geen sterveling de Stad betreden. Binnen de stadsmuren vindt u paleizen met troonzalen, bronzen leeuwen, vergulden draken, koperen wierookvaten en keizerlijke tuinen. Een wandeling door de Verboden Stad is absoluut één van de hoogtepunten van uw reis! Vervolgens bezoekt u de Tempel van de Hemel. De keizer kwam hier twee maal per jaar om te bidden en danken voor een goede oogst. Tevens bezoekt u tijdens deze excursie de levendige antiekwijk. ’s Avonds kunt u een acrobatische voorstelling bijwonen. Alle excursies op deze dag zijn optioneel. dag 16 Beijing - Amsterdam Transfer naar de luchthaven voor uw terugvlucht naar Nederland, waar u nog dezelfde dag aankomt

Actief sinds 19 Mei 2010